Varmt välkommen till nya Kritan!

På Kritan är lek, glädje och trygghet i fokus. Varje dag utforskar vi tillsammans en hel värld av möjligheter. Vårt mål är självständiga barn med en stark tilltro till den egna förmågan. Alla barn ska känna sig sedda och välkomna. Vi är ett väl fungerande föräldrakooperativ med engagerade föräldrar där personalen har hela ansvaret för den pedagogiska verksamheten. Vi har nära till hav, parker och lekplatser och är ofta ute stora delar av dagen. Kritan har funnits sedan 1991. Vi håller till i gamla polishuset på Järnvägsgatan 69 i centrala Limhamn. Våra fina lokaler, som är i två plan, är alldeles nyrenoverade och har anpassats efter våra specifika behov. Vi kan stoltsera med ett källarplan fyllt av kreativitet och aktivitet i form av ateljé, gympasal, snickarrum och ett rum för vattenlek. Utöver detta har vi en helt nyanlagd gård som inbjuder till lek för såväl små som stora barn.

Idag är vi 68 barn på fyra avdelningar. På gröna och gula avdelningarna går 1-3-åringarna och på blåa och röda avdelningarna 4-5-åringarna.

Förskolans öppettider

Förskolans öppettider följer Malmö stads riktlinjer.
Vi tillämpar maxtaxa.
Alla barn på Kritans förskola är försäkrade i Folksam under vistelsen på förskolan och på väg till och från förskolan.

Kritans värdegrund:

• Alla är lika mycket värda
  • Vi bryr oss om varandra
  • Vi visar varandra hänsyn